De Opel GT, die voorgesteld werd op het salon van Genève 2016, liet een terugkeer naar de sportievelingen vermoeden, meer bepaald met een kleine coupé met achterwielaandrijving. Een gerucht dat snel ontkracht werd, want Opel zou niet over een geschikt platform beschikken. Spijtig.
Niets staat vast
Opel is zich evenwel bewust van de emoties die de conceptcar bij het publiek opriep, zo goed zelfs dat het merk regelmatig terugkomt op de haalbaarheid van het project. Want het zou spijtig zijn een dergelijke opportuniteit om het imago van het merk op te krikken aan zich voorbij te laten gaan, daar Opel een aantal moeilijke jaren achter de rug heeft. De laatste die zich over de zaak uitsprak was niemand minder dan de CEO, Karl-Thomas Neumann. De man verklaarde dat ‘het een auto is waarvan wij en het publiek houden, dus willen we hem echt bouwen. De vraag is welke de goeie aanpak is, aangezien we verschillende richtingen zouden bestuderen”.
Kwestie van basis
Bij Opel denkt men dat het nog twee jaar zal duren alvorens een beslissing genomen zal worden en dat, eens die tijd verstreken is, het design zijn aantrekkingskracht zal verloren hebben. Het is een kwestie van een platform te vinden dat dienst zou kunnen doen voor de achterwielaandrijver. En zoals Neumann het verwoord: “De kwestie van het platform is een complicatie”. Ook al bevestigen verschillende bronnen dat GM een dergelijk platform zou kunnen bouwen. Wordt vervolgd...
Ontdek de Opel GT
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!