De volgende generatie van de Opel Insignia OPC die in de loop van 2017 op de markt zou moeten komen zal dus de befaamde vierwielaandrijving met vectoriële koppelverdeling van de Focus RS overnemen. Dit product werd ontworpen door de toeleverancier GKN. Ter herinnering, het voordeel van deze aandrijving is dat het de wagen levendiger maakt, maar ook evenwichtiger omdat het koppel in een bocht op het buitenste achterwiel wordt overgebracht.
Welk vermogen?
Natuurlijk kennen we de technische specificaties van deze toekomstige OPC nog niet, maar GKN heeft al laten weten dat zijn Twinster-systeem, dat bestaat uit twee meerschijvige koppelingen op de achterwielen (een per wiel) zal worden geactiveerd om een gierkoppel en zodus een vectorisatiefunctie te creëren. Dit zou de wendbaarheid en ongetwijfeld ook het rijplezier ten goede komen (evenwicht, overstuur) en temeer daar de toekomstige Insignia OPC met ongeveer 200 kilo minder op de weegschaal minder zwaar zou zijn dan zijn voorganger. Wordt vervolgd …
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!