Bij de lancering van de Range Rover Velar, die een iets meer dynamische Range Rover wil zijn, gaf het Britse merk een paar details over de mogelijke evoluties die de andere modellen zouden kunnen ondergaan. Het merk sprak klare taal: Land Rover zegt resoluut neen tegen een zevenzitsversie, maar bijna ja tegen een coupéversie.
Geen zevenzitter
“De Range Rover, dat is een beetje ons kroonjuweel. Het model symboliseert vormtrouw, elegantie en verfijning. Daarom zullen we geen Range Rover met zeven plaatsen bouwen, want voor dit model is exclusiviteit belangrijk,” zo verklaarde Gerry McGovern, de leider van Land Rover. “Voor ons blijft de Discovery onze beste zevenzitter, die qua luxebeleving trouwens waarschijnlijk bijna de gelijke is van de Range Rover. Maar de Discovery is wel meer gericht op veelzijdigheid, terwijl de Range Rover het zoekt in de verfijning”, zo voegde hij toe. Nochtans is er al een Range Rover met 7 plaatsen, de Range Rover Sport. Maar die is minder ruim dan de Discovery. En hier gaat het om de “echte grote” Range Rover…
Tweedeurscoupé?
McGovern zou daarentegen niet tegen een coupéversie gekant zijn, die dan zou verwijzen naar de Range Coupé uit 1978 die onlangs werd aangepakt door de restauratiedienst van de constructeur. “Ik zou graag een tweedeurs Range Rover maken. Waarom niet?” ik denk dat er kansen zijn om meer unieke producten te maken als tegengewicht voor de traditionele segmenten”, zo denkt de CEO. Hij gaf verder toe dat de Evoque het merk heeft gered met zijn totaal onverwachte succes: 130.000 exemplaren per jaar, tegenover een geschatte vraag van 20.000 per jaar.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!