- Score redactie 15.58 /20
In 1989 onderscheidde de eerste generatie van de Discovery, die was gebouwd op het chassis van de eerste Range Rover, zich door zijn hogere koetswerk met een daklijn in twee niveaus. Dat stijlkenmerk werd naadloos doorgetrokken in alle generaties die volgden. Die knik in het dak moest niet zozeer een meer uitgesproken neiging naar caravantoerisme suggereren, maar wel de mogelijkheid om twee extra personen te vervoeren in de koffer. Hoewel de twee niveaus in het dak intussen wat zijn gestroomlijnd, kan de nieuwe Discovery nog altijd plaats bieden aan zeven personen. Hij doet zelfs beter dan zijn voorgangers, want de twee extra zitplaatsen zijn nu ontworpen voor volwassenen en niet meer alleen geschikt voor kinderen.
De toegang via de achterste zijdeuren verloopt vlotter, net zoals die tot de koffer, dankzij een gigantische kofferklep van composietmateriaal. Gedaan dus met de befaamde achterklep in twee asymmetrische stukken. Van het onderste valluik van de vorige generaties blijft alleen nog een elektrisch naar buiten wegklapbare rand over, die kan worden gebruikt als verlenging van de koffervloer (om het laden te vergemakkelijken, maar bijvoorbeeld ook om op te gaan zitten of om te gebruiken als picknicktafel). Dit paneel werd ontworpen om in horizontale toestand 300 kilogram te kunnen torsen.
- Comfort, binnenruimte, functionaliteit
- Plaats voor zeven volwassenen
- Capaciteiten op de weg én op het terrein
- Rijplezier, welzijn
- Geluiddemping viercilinder-diesel
- Opties doen gewichtsverlies teniet
- Erg kale basisversie
- Kwaliteit van sommige plastics (krasbestendigheid sleutel)
- Gemotoriseerde achterklep met kuren
- Minder betrokkenheid door rijhulpsystemen
In dit artikel : Land Rover, Land Rover Discovery
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!