De SUV-coupé-afgeleide van de Q3 krijgt uiteindelijk de naam Q3 Sportback. De compacte cross-over onderscheidt zich door zijn dalende daklijn die afloopt in een spoiler. Daarmee is hij 3 cm lager dan de Q3. De Sportback heeft ook een “gespierde” uitstraling. Hij heeft andere bumpers dan de Q3, en zijn sportief-dynamische karakter wordt onderstreept door zijn standaard sportophanging en progressieve besturing. Optioneel kan de ophanging worden gekoppeld aan een adaptieve ophanging.
Duo onder de motorkap
Bij de lancering in de herfst moet de Audi Q3 Sportback zich tevreden stellen met twee motorisaties. Bovenaan vinden we de 2.0 TFSI van 230 pk onder de noemer ’45 TFSI’ en de 2.0 TDI van 150 pk die ’35 TDI’ wordt genoemd. Die laatste heeft een gemiddeld normverbruik van 4,7-4,9 l/100 km, wat overeenkomt met 123-129 g CO2/km. Andere motoren volgen later nog, zoals een krachtigere diesel (40 TDI 190 pk) en een instapbenzine (35 TFSI 150 pk) met een lichte hybridisatie van 48 V. Quattro-vierwielaandrijving staat ook op het programma.
Geconnecteerd
Deze auto van 4,50 lang, 1,84 m breed en 1,56 m hoog krijgt een infotainment- en navigatiesysteem MMI Plus met geïntegreerde simkaart. Die krijgt meerdere realtime-functies waaronder informatie over de verkeerslichten, maar dit systeem werkt nog niet in België! Wij krijgen ook geen Pre Sense Front dat een visuele, geluids- en haptische waarschuwing geeft om de bestuurder te waarschuwen voor een dreigende botsing.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!