Belofte maakt schuld. Bij de lancering van de i3s vorig jaar, kondigde BMW ook een verhoging van de batterijcapaciteit aan. Maar tot dusver bleef de keuze beperkt tot een versie van 24 of eentje van 33 kWh. Daar passen ze nu een mouw aan met de introductie van 42,2 kWh sterk accupakket (waarvan een 38 kWh die je daadwerkelijk kan benutten), dat precies evenveel ruimte in beslag neemt. BMW heeft het over een met 30% toegenomen rijbereik, volgens de WLTP-meetprocedure hebben we het dan over 310 km voor de i3 en 285 km voor de i3s (NEDC: respectievelijk 359 en 345 km). Het gemiddeld normverbruik wordt geschat op 13,1 kWh/100 km voor de i3 en 14,0 kWh/100 km voor de i3s.
Nieuw Sport Package
Dat nieuwe batterijpakket is niet de enige evolutie voor de i3. BMW heeft het voor de i3s ontwikkelde “Sport Package” nu ook beschikbaar gemaakt voor de “klassieke” i3. Dan hebben we het over de sportophanging, die 10 mm lager ligt en die dikkere rolstangen krijgt. Verder noteren we nieuwe kleurenopties, krijgen de adaptieve LED-lichten een zogeheten High Beam-functie en evolutueert de iDrive-module. Zo maken inductieladen voor smartphones en een wifi-verbinding hun intrede in de optiecatalogus.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!