Zoals bij elke editie toont het salon van Peking heel wat Frans-Chinese nieuwigheden. Op de stand van DongFeng-Citroën ontdekken de bezoekers twee belangrijke primeurs. De eerste is de 100 procent elektrische afgeleide van de compacte berline C-Elysée, die voor de gelegenheid omgedoopt werd tot E-Elysée. De tweede is de Citroën C6 die voortaan de rol van vlaggenschip van het merk speelt in China.
Banaler
Van de originaliteit in het model dat tussen 2005 en 2012 verkocht werd in Europa, is geen spoor meer te bekennen. De nieuwe C6 heeft een statig drievolumekoetswerk, is even lang (4,96 meter) als een Audi A6 en laat zich qua design inspireren door de Duitse berlines. De voorkant lijkt bijvoorbeeld op de Volkswagen Passat. Dat is jammer als je weet dat hij getekend werd door het stijlcentrum van Citroën in Parijs, in samenwerking met dat van Sjanghai. Maar goed …
Luxe op z’n Frans
In het interieur werd echter niets aan het toeval overgelaten. Volgens het merk biedt deze C6 het beste van Citroëns knowhow op het vlak van autocomfort. Concreet zegt de constructeur dat er veel aandacht ging naar ruimte tot in de kleinste details, dat hij kwaliteitsvolle materialen gebruikt en dat de nodige tijd genomen werd om comfortabele zetels en toptechnologie te ontwikkelen. Op technisch gebied werd tot slot nog niets officieel bekendgemaakt. Nog even geduld dus.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!