De nieuwe Isuzu D-Max, die zijn basis heeft geleend aan de Mazda BT-50, maakt gebruik van een 1,9 liter-turbodiesel van 164 pk en 360 Nm die dankzij de toevoeging van AdBlue voldoet aan de Euro 6d-norm. Daarmee kan de pick-up nog steeds 3,5 ton trekken en ‘meer dan’ 1 ton meezeulen in de laadbak. Je hebt de keuze tussen achter- of vierwielaandrijving (al dan niet met vergrendelbare differentiëlen) en tussen een manuele versnellingsbak of een automaat. Off-roaden kan ook, zelfs door water met een maximale doorwaaddiepte van 800 millimeter.
SUV-comfort
Isuzu spreekt van een comfort- en luxeniveau als dat van een luxe-SUV dankzij een nieuw interieur met een infotainmentscherm van 9 duim, nieuwe materialen en een betere geluidsisolatie van de motor. Daarnaast moet de D-Max ook stabieler rijden dankzij een versterkte structuur, een aangepaste vering en elektrische stuurbekrachtiging. En ook enkele rijhulpmiddelen die we al kennen van bij de personenwagens maken hun intrede op de pick-up. Denk daarbij aan een rijstrookassistent of een waarschuwing voor kruisend verkeer achteraan. De prijzen beginnen bij 25.975 euro, exclusief btw.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!