De Jaguar XFR krijgt een nieuwe, drukgelagen V8 met directe injectie en een cilinderinhoud van vijf liter. In totaal levert de achtpitter 510 pk (375 kW) en 625 Nm. Zoals de meeste van zijn Duitse rivalen legt Jaguar de XFR een elektronische muilkorf op die de top beperkt tot 250 km/h, maar naar 100 km/h sprinten duurt slechts 4,9 seconden. Maar wat echt telt voor het rijplezier, zijn de hernemingen. De Britten beloven daarom een tussensprint van 80 naar 110 km/h in een verbluffende 1,9 seconden. Om niet van de baan af te gaan, krijgt de XFR een systeem met de naam ADC, een elektronisch differentieel dat het vermogen naar believen over beide achterwielen kan verdelen. Het werkt samen met AD-schokdempers (Adaptive Dynamic), die hun afstelling aanpassen aan allerlei parameters. Verder krijgt de R-versie van de XF een directer stuur en de grootste geventileerde schijfremmen van het gamma.
Uiterlijk is de XFR eenvoudig te herkennen aan nieuwe twintigduimvelgen, verchroomde luchtinlaten, luchtuitlaten op de motorkap, vier uitlaatpijpen, een kofferspoiler en zijschorten. Verder krijgt deze extra snelle auto een aantal stijlelementen die typisch zijn aan alle R-modellen van het merk, zoals een grotere radiatorgrille onderin de bumper, een nieuwe, zwarte afwerking en verchroomde luchtinlaten.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!