De Mazda 3 i-stop profiteert van de stop-starttechnologie van het huis. Dit intelligente stop-startsysteem wordt gecombineerd met de MZR 2.0 DISI (Direct Injection Spark Ignition) van 150 pk. Deze technologie werkt rechtstreeks op de inspuiting. Er is dus geen starter-alternator of versterkte starter. De gestuurde injectie en het i-stop verminderen het verbruik in de stad met ongeveer 12 procent in vergelijking met de huidige Europese Mazda 3. De Mazda 3 MPS, die zich aan het andere uiteinde van het gamma bevindt, is uitgerust met de MZR 2.3 DISI Turbo. Deze versie, die in Japan Mazdaspeed Axela heet, zou meer vermogen leveren dan de 260 pk van de huidige MPS, maar Mazda heeft nog geen technische gegevens vrijgegeven. De stijl van deze voorwieltrekker (in het rood op de foto's) laat in ieder geval geen twijfel bestaan over de ambities van het model.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!