De Genesis G70 in New York is het kleinste model van het huidige gamma van de Koreaanse autobouwer. Hij wil desondanks een luxueuze en krachtige berline zijn die de Duitse berlines in de schaduw moet zetten. Om dat te bereiken, wordt hij standaard geleverd met achterwielaandrijving, maar hij is er als optie ook met vierwielaandrijving. Met een 3.3-V6 biturbo wil hij zijn rivalen uit Europa overklassen, maar er komt ook een 2.0-turbomotor. Beide motoren zijn standaard gekoppeld aan een achttrapsautomaat, maar op aanvraag kan de tweeliter met een manuele bak worden geleverd.
Déjà-vu?
Voor wie het gevoel heeft deze auto al eens te hebben gezien: het gaat om onze Kia Stinger met een ander merklogo. Dat is ook logisch, aangezien Kia voor 33,9 procent eigendom is van de Hyundai-groep. En de Koreanen delen de diensten van Albert Biermann, voormalig hoofdingenieur bij BMW M. Aan de tekentafels staat tegenwoordig trouwens onze landgenoot Luck Donckerwolke. Deze Genesis G70, een soort chiquere Kia Stinger, zou tegen 2021 in Europa op de markt kunnen komen, maar dat is geen prioriteit voor de groep. Het luxemerk van Hyundai wil eerst zijn positie versterken in Korea, China en Noord-Amerika.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!