Terwijl de 508 berline kiest voor een uitgesproken coupélijn treedt de break meer in het gelid. Toch heeft ook de Peugeot 508 SW een strak profiel, met een laag silhouet (1,43 meter laag) en een gestrekt uiterlijk (4,78 meter lang), naast ramen zonder kaders. Het merk met het leeuwtjeslogo geeft aan dat dit geen belemmering vormt voor het comfort achterin. Qua koffer is het volume onder het zeil met 30 liter gekrompen tot 530 liter. Als je de achterbank neerklapt via de hendel in de koffer, groeit dat tot 1.780 liter op een vlakke laadvloer. De tildrempel is met zijn 63,5 centimeter relatief laag. De kofferklep kan zich elektrisch en handenvrij laten openen.
i-Cockpit
Verder neemt de SW van de berline het kleine stuurwiel en de technologie over. Zo kijkt de bestuurder op het digitale instrumentenbord i-Cockpit. Het scherm op de middenconsole kan smartphone-apps dupliceren. Het elektronische veiligheidsaanbod is rijk en gevarieerd (Peugeot mikt op 5 EuroNCAP-sterren), met bijvoorbeeld een nachtzichtsysteem, een adaptieve snelheidsregelaar, een spoorassistent, dynamische koplampen, een automatische parkeerfunctie (enkel met automatische versnellingsbak), enzovoort.
Hybride in 2019
Onder de motorkap herneemt de 508 SW het aanbod van de berline. Op benzine geeft dat een 1.6 PureTech met 180 of 225 pk, telkens in combinatie met de achttrapsautomaat EAT8. Op diesel wordt de 1.5 BlueHDi van 130 pk gecombineerd met een manuele overbrenging, maar de EAT8 is als optie verkrijgbaar. De 2.0 BlueHDi van 160 of 180 pk is er enkel met die automaat. De 508 SW staat in januari volgend jaar bij de dealers. Een half jaar later komt er een plug-in hybride versie bij.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!