Het motorenpalet van de Peugeot 508, 508 SW en 3008 breidt uit met twee plug-in hybride oplossingen. Die zijn telkens gebaseerd op de 1.6 PureTech-benzinemotor met een alternator-starter, een specifieke achttrapsautomaat, een lithium-ionbatterij en één of twee elektromotoren. De voorwielaangedreven Hybrid-versie combineert de 180 pk van de viercilinder met 110 pk van de elektromotor in de versnellingsbak. Ze ontwikkelen samen een piekvermogen van 225 pk. In de Hybrid4-variant, die enkel voor de 3008 is bedoeld, stijgt het vermogen tot 300 pk dankzij een tweede elektromotor van 110 pk die met zijn omvormer in de achteras is ingebouwd. Op die manier heeft hij dus vierwielaandrijving. Bovendien blijft zijn CO2-uitstoot (WLTP) beperkt tot 49 g/km.
40 of 50 kilometer zonder benzine
De lithium-ionbatterij van de Hybrid kan 11,8 kWh stroom opslaan, die van de Hybrid 4 zelfs 13,2 kWh. Daarmee geraakt de 3008 Hybrid4 exact 50 kilometer ver puur op elektrische kracht, terwijl de Hybrid-versies met voorwielaandrijving het op de WLTP-cyclus 40 kilometer volhouden. Ze hebben dan een topsnelheid van 135 km/h. Peugeot biedt een standaard hybride rijmodus aan, naast een e-Save-optie, om stroom in de batterij te behouden, en een Sport-modus. Daarnaast kan de bestuurder kiezen voor de Brake-functie zodat je “met één pedaal” kan rijden, zolang je uiteraard geen noodstop moet uitvoeren. Herladen duurt afhankelijk van het type stekker of laadpaal 1 uur 45 minuten tot 7 uur.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!