Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Porsche 911 GT3

Geschreven door Olivier Duquesne op 29-01-2009

De sportiefste 911, de GT3, krijgt een dikkere motor voor meer vermogen en levendigheid. Als optie krijgt hij een verhoogbare ophanging.

De atmosferische zescilinderboxer van de Porsche 911 GT3 groeit van 3,6 naar 3,8 liter. Daardoor levert de motor van het circuitbeest voor de openbare weg voortaan 435 (320 kW) in plaats van 415 pk. Zijn koppel loopt op tot 430 Nm bij 6.250 o/m. De platte zescilinder krijgt een variabele distributie op de inlaat, maar ook op de uitlaat. Daardoor is meer koppel beschikbaar bij middelhoge toerentallen, waardoor hij beter dagelijks bruikbaar wordt. Maar ook de prestaties zijn erop vooruit gegaan, met een spurt naar 100 km/h in slechts 4,1 seconden (0,2 seconden sneller). 0 naar 160 km/h duurt 8,2 tellen. De topsnelheid bedraagt liefst 312 km/h. De enige mogelijke versnellingsbak is een manueel exemplaar met zes verzetten. Als optie kan de gestuurde ophanging PASM de auto 30 millimeter omhoog krikken om verkeersdrempels zonder schurende geluiden te kunnen overschrijden. Een andere opmerkelijke optie is de dynamische motorophanging, die harder kan worden op circuit voor meer sensaties.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten