De vierwielaangedreven versies van de Porsche 911 hebben nu recht op dezelfde facelift als de achterwielaandrijvers. De Targa 4, de Carrera 4 en de Carrera 4 Cabriolet vervangen hun atmosferische motoren door een zuiniger 3.0-turbozescilinder. De Carrera 4 en de Targa 4 ontwikkelen 370 pk en 450 Nm, terwijl de 4S-versies recht hebben op 420 pk en 500 Nm. Dat is een bonus van 20 pk. De elektrohydraulisch gecontroleerde vierwielaandrijving maakt dat ze sneller accelereren dan de tweewielaandrijvers. Zo sprint de Carrera 4S met PDK-versnellingsbak van 0 tot 100 km/h in 3,8 seconden.
Levendig
De vierwielaandrijving, die door meer dan een derde van de 911-klanten wordt aangevinkt, moet een betere wegligging garanderen bij een dynamische rijstijl of op glad wegdek. Om de levendigheid van de Carrera 4S te verbeteren kan hij als optie uitgerust worden met gestuurde achterwielen (afkomstig van de 911 Turbo en GT3). Die draaien in functie van de stuurwielhoek en de rijsnelheid. De optie Sport Chrono Package is afgeleid van de 918 Spyder en maakt dat je met een wieltje kan kiezen uit 4 rijmodi: Normal, Sport, Sport Plus en Individual. De gerobotiseerde versnellingsbak PDK heeft verder een “Sport Response Button”. Een druk op deze knop maakt dat de aandrijfgroep gedurende 20 seconden wordt geoptimaliseerd voor maximale acceleratie, om bijvoorbeeld veilig te kunnen inhalen.
Rode lijn
De vierwielaangedreven 911’s onderscheiden zich verder van de achterwielaangedreven versies door bredere vleugels en een rode lijn tussen de hertekende achterlichten. Bovendien is de PASM-ophanging herijkt en met 10 millimeter verlaagd. De Targa heeft zijn soepele kap en glazen achterruit met de bijzondere scharnierwerking behouden. Het dak laat zich met een eenvoudige druk op een knop opbergen achter de achterbank.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!