De huidige generatie van de Renault Kangoo gaat inmiddels sinds 2007 mee. Hoog tijd om de Citroën Berlingo, de Peugeot Rifter en de nieuwe Volkswagen Caddy wat weerwerk te geven met een nieuwe generatie van de ludospace, waarvan Renault er sinds zijn debuut in 1997 meer dan 4 miljoen wist te slijten. De Belgische commercialisatie van de in het Franse Maubeuge gebouwde Kangoo is gepland voor de lente van 2021.
De nieuwe Renault Kangoo komt met Easy Side Access en Easy Inside Gallery. Met die termen verwijst de Franse constructeur respectievelijk naar de zijdelingse toegang tot het laadcompartiment (door het onbreken van een centrale stijl beschikt de nieuwe Kangoo over een toegang die 1.416 millimeter breed is) en naar een wegklapbare interieurimperiaal (waardoor je lange en volumineuze voorwerpen kan doorschuiven tot boven de passagier, zodat je ruimte vrijmaakt op de grond). Renault vermeldt ook de introductie van extra comfortabele zetels en van de Easy Link-multimediamodule, uitgebreid met rijhulpsystemen zoals het Permanent Rear View (voor een beter zicht achteruit) en de Trailer Swing Assist (voor meer veiligheid bij het trekken van een aanhangwagen).
De Renault Kangoo wordt leverbaar met twee koetswerklengtes, met een nuttig volume van 3,3 tot 3,9 m³ voor de normale en 4,2 tot 4,9 m³ voor de lange versie. Het motoraanbod telt motoren op benzine, diesel en elektriciteit, bij de verbrandingsmotoren kies je bovendien tussen een manuele en een automatische transmissie. De personenwagenversie krijgt bovendien het gezelschap van de Express, een voor professioneel gebruik bedoelde bestelwagenvariant.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!