Hoewel Volkswagen zelf spreekt over de "vierde generatie" van de Caddy, kun je die bewering in twijfel trekken. Vanbuiten verandert deze bestelbreak alvast maar weinig, al zullen kenners wel het wat grotere radiatorrooster en de hertekende koplampen opmerken. Ook technisch gezien is er geen sprake van een revolutie, want de Caddy rust nog niet op het MQB-platform van de Golf of Passat. Dat klinkt allemaal dus eerder als een facelift, maar dan wel een ingrijpende, want de Caddy krijgt binnenin andere deurpanelen, een volledig nieuw dashboard en moderne elektronische rijhulpsystemen - zoals een automatische afstandsregelaar met noodstopfunctie of een automatische parkeerassistent.
Het motorpalet omvat acht mogelijkheden: een 2.0 TDI van 75, 102 of 150 pk, evenals een 4Motion-versie met 122 pk, drie benzines (1.2 TSI van 84 pk, 1.0 TSI van 102 pk en 1.4 TSI van 125 pk) en de 1.4 TGI van 110 pk op gecomprimeerd aardgas of CNG. Sommige motoren kunnen worden gecombineerd met de gerobotiseerde DSG-versnellingsbak met dubbele koppeling en zes of zeven verhoudingen. Verbruikscijfers zijn er nog niet, behalve voor de 1.4 TGI (4,1 kg CNG/100 km). De Caddy wordt gebouwd in Polen en maakt zijn publieksdebuut op het salon van Genève (5-15 maart). De lancering is gepland voor de zomer, waarbij de basisversie ongeveer 18.000 euro zal kosten (in Duitsland).
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!