Op het salon van Tokio heeft Honda de nieuwe Jazz onthuld. De stadsauto met eenvolumersilhouet is het eerste model van het merk met een “e:HEV”-logo. Daarmee lanceert hij het concept “e:Technology” dat is voorzien voor alle toekomstige geëlektrificeerde producten van Honda. In mensentaal betekent dit dat de Jazz een hybride is, en dat zelfs in Europa, waar hij vanaf half 2020 niet meer met enkel een verbrandingsmotor verkrijgbaar zal zijn. De constructeur heeft nog geen details prijsgegeven van zijn motor, zelfs niet over de cilinderinhoud van de benzinemotor.
Lees hier onze test van de huidige Honda Jazz.
Klapstoel
In zijn interieur behoudt de Jazz de achterbank die als een portefeuille dichtklap voor het vervoer van grote voorwerpen tussen de twee zitrijen in. Voorin staan bredere stoelen met een matrasstructuur ter vervanging van de veren die voordien werden gebruikt. Honda pakt zelf ook uit met zijn veiligheidstechnologie ‘Sensing’, met onder meer een hogeresolutiecamera, een dynamische snelheidsregelaar en een anticrash-remsysteem (CMBS) dat voetgangers en fietsers ook ’s nachts kan detecteren wanneer er geen straatverlichting is.
Crosstar
Het geheel is gelepeld in een hertekend koetswerk, dat echter wel de geest van zijn voorgangers behoudt. Zo heeft de Japanner een dunne A-stijl en extra raampjes voorin de voordeuren voor een beter zicht en meer licht. De Jazz is uiteraard ook compatibel met Android Auto en Apple CarPlay. Een van de uitrustingsniveaus is de Crosstar, met een SUV-look. Hij staat dus wat hoger, krijgt een eigen radiatorrooster, waterdichte rubbers en geïntegreerde dakrails.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!