- Score redactie 15.48 /20
Het segment van de kleine eenvolumers kreunt onder de zondvloed aan kleine SUV’s. Sommige vertegenwoordigers zijn gewoonweg geschrapt (zoals de Renault Modus en de Opel Meriva), terwijl andere intussen al een eeuwigheid meegaan zonder noemenswaardige evolutie (zoals de Hyundai ix20 en de Kia Venga). Alleen Honda schuift nog altijd zijn Jazz naar voren als beste middel om te beantwoorden aan de behoeften van kleine gezinnen die in de stad wonen.
Dit model is vooral een succesnummer in Amerika en Azië, twee sterke markten waarop de Japanse constructeur sinds 2001 meer dan 7 miljoen exemplaren van de Jazz (of Fit in andere contreien) wist te verkopen, gespreid over drie generaties. Maar in Europa heeft de Jazz het moeilijk. Het model kan hier wel rekenen op een schare trouwe fans, maar heel dik gezaaid zijn die niet.
Om zijn carrière een kleine boost te geven heeft Honda beslist om de Jazz dit jaar samen met een facelift te trakteren op de 130 pk sterke 1.5 i-VTEC van de SUV HR-V, enkel beschikbaar in combinatie met een uitgebreide en exclusieve Dynamic-uitrusting. Resultaat: de legendarische functionaliteit van de Japanner wordt aangevuld met de look, power en levendigheid van een GTI. Een verrassende en voor sommigen zelfs controversiële combinatie: waarom raken aan het brave en slimme karakter van de Jazz? Misschien gewoon om hem eens letterlijk en figuurlijk in de spotlights te zetten?
- Bruisende motor, prestaties
- Schappelijk verbruik
- Aangename versnellingsbakbediening
- Nog altijd geniale moduleerbaarheid
- Speels onderstel
- Maar één (dure) versie
- Nicheconcept
- Motorgeluid op de snelweg
- Sommige uitrusting niet verkrijgbaar
- BIV in Brussel en Wallonië
In dit artikel : Honda, Honda Jazz
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!