Citroën SpaceTourer Business Lounge
De uitgebreide SpaceTourer-familie biedt voor elk wat wils, gaande van de kleine aannemer (in dat geval in zijn bestelwagenversie Jumpy) tot de chicste luxehotels, die hem zullen appreciëren in de in Brussel getoonde Business Edition. Met zijn volledig gelakte koetswerk en zijn fraaie velgen kan deze luxevariant prat gaan op een elegant en tegelijk discreet silhouet. De SpaceTourer Business Lounge, die bestaat in twee koetswerkvarianten (4,95 of 5,30 meter lang) is bedoeld als vipshuttle, maar richt zich even goed tot gezinsvaders die begaan zijn met het welzijn van de hele kroost. Deze variant biedt plaats aan zes inzittenden, verdeeld over evenveel comfortabele en moduleerbare lederen fauteuils. De passagiers kunnen samenzitten om te vergaderen of zich ontspannen aan een verschuifbare tafel – in alle discretie, dankzij de donkere achterruiten. Deze versie is beschikbaar met de jongste BlueHDi-motoren, met een inhoud van 1,6 liter (95 en 115 pk) of 2 liter (150 en 180 pk), met of zonder automaat. De prijzen beginnen bij 32.600 euro.
Citroën C3
Samen met de C4 Cactus doet de nieuwe C3 een frisse wind waaien door de Citroën-stand. Het nieuwe verleidingswapen van de Franse constructeur pakt uit met een sympathiek snoetje en gewaagde kleuren, maar is ook verbonden met het internet dankzij een geïntegreerde dashcam waarmee je al je ritten rechtstreeks op de sociale media kunt gooien. Een argument dat allicht de jongere generatie zal aanspreken, hoewel de C3 met zijn doorgedreven comfort ook geknipt is voor wat oudere mensen.
Citroën (Grand) C4 Picasso
Citroëns duo compacte eenvolumers blijft in de smaak vallen bij gezinnen. Daarvoor kan de (Grand) C4 Picasso rekenen op zijn sympathieke en overigens nog maar pas opgefriste look, zowel vanbinnen als vanbuiten, en trekt hij resoluut de kaart van het comfort – wat uiteindelijk niet meer dan logisch is voor een monovolume. Als alternatief voor de jongste nieuwigheden in dit segment kan de C4 Picasso nog enkele mooie troeven naar voren schuiven, zoals een zijdezacht onderstel, een krachtige 2.0 BlueHDi-motor, drie evenwaardige stoelen op de tweede zitrij en een voorbeeldige moduleerbaarheid.
Berlingo Multispace
Ook al is hij niet meer van de jongste, toch blijft de Berlingo als bestelbreak bij uitstek geschikt voor gezinnen of mensen met een druk bezet leven, of dat nu zakelijk dan wel vrijetijdsgerelateerd is. Sinds de facelift van 2015 is de Berlingo weer helemaal mee op het vlak van connectiviteit en veiligheid, dankzij een 7 duim groot aanraakscherm, een automatische noodremfunctie, een achteruitrijcamera, enzovoort. Tegelijk deed een 110 pk sterke 1.2 PureTech op benzine zijn intrede, een motor die als fiscaal vriendelijk alternatief voor de BlueHDi’s deze allesdoener op het lijf geschreven is.
Ontdek ook
Jumpy | Citroën toont in Brussel zijn hele gamma bestelwagens, te beginnen bij de Berlingo. Maar de ster is uiteraard de nieuwe Jumpy.
Jumper | Voor het zwaardere werk is er de Jumper, die bestaat in acht verschillende formaten, met een laadruimte van 8 tot 17 kubieke meter. Tegenwoordig heeft dit werkpaard ook leddagrijlichten.
C4 Cactus | Op een salon voor vrijetijdsvoertuigen is er ook een plek weggelegd voor de C4 Cactus. Veranderingen zijn er voor 2017 niet te melden, maar deze cross-over blijft nog altijd even sympathiek.
Ontdek waar dit merk zich op het salon bevindt dankzij ons interactieve plan
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!