- Score redactie 15.18 /20
We zijn intussen vertrouwd met de moderne marketingstrategieën van de automerken om vooral veel ‘buzz’ te genereren. De C3 van de tweede generatie was al een tijdje van de schermen weggedeemsterd. Vandaag treedt de derde generatie van het model uit de schaduw, met een fris design, personaliseringsmogelijk-
heden en technologische innovaties, zoals zijn geïntegreerde geconnecteerde camera (waar de reclamecampagnes zwaar op focussen). Er is natuurlijk meer nodig om van een geslaagde auto te spreken, maar het is toch een slimme zet op een moment waarop iedereen zich uitslooft om zijn virtuele leven uit te bouwen op sociale media.
Daarmee neemt Citroën duidelijk een jong publiek in het vizier, terwijl het tegelijk ook terugkeert naar enkele waarden die essentieel zijn voor het merk – het comfort met name – om ook de traditionele klanten te behagen. Dat geeft ons een heel ‘positieve’ nieuwe C3, al wierp grote baas Tavares een sombere schaduw op het feestje. De C3 wordt namelijk niet langer gebouwd in Frankrijk (Poissy), waardoor hij zijn made in France-label verliest. Hij rolt nu van de band in het Sloveense Trnava. Daardoor kon een deel van de productie van de gewone Peugeot 208 opnieuw verhuizen naar Poissy, naast de ‘GTi by Peugeot Sport’-edities. Het gevolg van een kostenstrategie…
- Sympathieke stijl, geslaagd
- Comfort op de voorste plaatsen
- Beperkt verbruik
- Aanvaardbare prijs, personaliserings-mogelijkheden
- Handige geconnecteerde dashcam
- Bediening versnellingsbak
- Slappe motor onder 1.500 o/m
- Beperkte moduleerbaarheid
- Hoofdruimte achterin
- Toegang tot de koffer
In dit artikel : Citroën, Citroën C3
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!