Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

nieuw / Infiniti op het salon van Brussel 2017

Geschreven door David Leclercq op 23-12-2016

Na een hele poos voorzichtig de Europese markt te hebben afgetast, schakelt Infiniti nu een versnelling hoger. Met dank aan de samenwerking tussen Renault-Nissan en Mercedes...

QX30

In het zog van de Q30 – die technisch sterk aanleunt bij de Mercedes GLA en dus van nature al wat hoger op zijn poten staat – volgde ook een stoere versie, die QX30 werd gedoopt. Die staat nog eens 3 centimeter hoger van de grond en onderscheidt zich daarnaast door 5 millimeter bredere wielkasten, waardoor hij kan uitpakken met een SUV-achtige look. In het vooronder is maar één motor te vinden: de 2.143 cc grote diesel van 170 pk, altijd gekoppeld aan een gerobotiseerde zevenbak met dubbele koppeling en vierwielaandrijving, allemaal afkomstig van Mercedes. De twee beschikbare uitvoeringen (Premium en Premium Tech) zijn al rijkelijk uitgerust, met onder meer navigatie, een automatische airco met twee temperatuurzones en verwarmbare voorstoelen. Maar goed, met een basisprijs van 37.950 euro mikt deze Japanner dan ook duidelijk op het topsegment.

Q60

De gloednieuwe Q60 moet het opnemen tegen de BMW 4-Reeks en Audi A5 Coupé. Deze tweedeurscoupé is gebaseerd op de Q50, waarmee hij ook het gros van zijn technologie deelt, inclusief het by wire-stuur (waarbij de voortrein bediend wordt via elektrische impulsen in plaats van via een fysieke verbinding). De basisversie wordt aangedreven door een 2 liter grote viercilinder-turbo van 211 pk, altijd gekoppeld aan een automaat, terwijl de krachtigere Q60S beschikt over een nieuwe biturbo-V6 van 405 pk en vierwielaandrijving.

Q30

Met de Q30 wil Infiniti eindelijk een plekje veroveren op de Europese markt. Deze compacte middenklasser richt zijn pijlen op de Duitse premiumhatchbacks en ging er zelfs zijn techniek lenen: door de basis en de motoren over te nemen van de Mercedes GLA kan deze Japanner prat gaan op overtuigende aandrijfgehelen en een goed compromis tussen comfort en wegligging. De aankleding is over het algemeen genomen geslaagd, al zijn sommige knoppen rechtstreeks afkomstig uit de Mercedes-rekken.

Ontdek ook

Q50 | De kleinste vierdeurs Q50 uit het Infiniti-gamma staat op een platform dat hij deelt met de Nissan 370Z, maar innoveert door zijn zuiver elektrische by wire -stuur. Het interieur is ergonomisch geen hoogvlieger, maar de afwerking is goed en het comfort verzorgd.

Q70 | Infiniti’s vlaggenschip op onze markt, de Q70, onderging in 2014 een kleine opfrisbeurt. Naast een diesel en een 3.7-V6 op benzine is hij ook beschikbaar als hybride, die een 3.5-V6 koppelt aan een elektromotor.

QX70 | De grootste SUV van het merk mag dan al uitpakken met een erg Aziatische look, maar is vooral bestemd voor de Amerikaanse markt. Getuige ook zijn motorpalet, dat bestaat uit twee grote benzines: een 3.7-V6 van 320 pk en een 5.0-V8 van 390 pk.

Ontdek waar dit merk zich op het salon bevindt dankzij ons interactieve plan

 

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten