Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

nieuw / Toyota op het salon van Brussel 2017

Geschreven door David Leclercq op 23-12-2016

Heel wat actualiteit voor Toyota op het salon, met niet minder dan vijf Belgische premières, waaronder de CH-R, de nieuwe trendy compacte SUV, en de plug-inversie van de Prius.

C-HR

Als nieuwkomer op de markt van de kleine SUV’s wil Toyota opvallen. En met zo’n look is het inderdaad moeilijk om onopgemerkt te blijven. Deze nieuwe C-HR pakt uit met een snedig design, waar je van houdt of niet. In ieder geval hebben we Toyota al zo vaak verweten weinig inspirerende producten te maken, dat het van slechte wil zou getuigen om deze gedurfde stap niet toe te juichen. De C-HR heeft geen voorganger en brengt vernieuwing in het SUV-gamma van het merk. Onder de motorkap vinden we een kleine 1.2-viercilinder van 116 pk en 85 Nm of het hybride aardrijfgeheel van de Prius. Merk trouwens op dat hij de enige in zijn segment is die een hybride aandrijving biedt. In dat laatste geval worden enkel de voorwielen aangedreven, terwijl de benzineversie in combinatie met de CVT-versnellingsbak kan beschikken over vierwielaandrijving. Toyota gaf het onderstel van deze kleine SUV een zeker dynamisme mee zonder echter te raken aan zijn capaciteit om wegdekoneffenheden te absorberen. Kortom, een uitgekiende ophanging die dynamisme verenigt met comfort.

MIRAI

De Toyota Mirai is een van de enige waterstofcelauto’s die u op het salon zult zien en die je bovendien kunt kopen. (of liever: leasen). De Mirai profileert zich duidelijk als een auto van de toekomst waarmee het zeker leuk rijden zal zijn. Op dit moment heeft hij echter af te rekenen met een waterstofdistributienet in een embryonale fase. Tegen 2020 zou dat echter beter moeten zijn, dankzij een uitbreiding van het aanbod elektrische voertuigen op waterstof.

GT86

Op het salon van New York stelde Toyota de update van zijn sportieve coupé voor. De grootste nieuwigheid zit hem in de nieuwe voorpartij, met een grotere luchtinlaat en nieuwe ledlampen. Het interieur werd verbeterd met een nieuw sportstuur met daarop bedieningsknoppen voor het audiosysteem. De ingenieurs hebben ook deze update te baat genomen om de structuurstijfheid te verbeteren en aan de afstellingen van de ophanging te sleutelen, om de rijervaring nog plezieriger te maken.

PRIUS Plug-in

Als u denkt dat de nieuwe Prius Plug-in gewoon een versie van de Prius is met een laadstekker, dan heeft u het mis. Van opzij is namelijk makkelijk te zien dat de achteroverhang langer is en dat het voorste deel lager komt. De kofferklep in met koolstof versterkt plastic is bol, wat een gunstige invloed heeft op de luchtweerstandscoëfficiënt. Op technisch vlak maakt de batterij van 8,8 kWh het mogelijk om zo’n vijftig kilometer zuiver elektrisch te rijden. Ze voedt twee elektromotoren tot een snelheid van 135 km/h.

PROACE VERSO

De ProAce is een kind van de alliantie met de PSA-groep en is de tweelingbroer van de Citroën SpaceTourer en Peugeot Traveller. Dit model zit tussen de bestelwagens voor personenvervoer en de grote eenvolumers in en beschikt over de grootste transportcapaciteit van het merk. De ProAce Verso kan prat gaan op nieuwe technologieën zoals een head-updisplay, keyless go en een geconnecteerd navigatiesysteem, en is beschikbaar met twee zelfontbranders met vermogens van 95 tot 180 pk, als optie gekoppeld aan een automatische versnellingsbak.

Ontdek ook

PRIUS | De vierde generatie van de Prius verscheen begin vorig jaar. De stijl is veel uitgesprokener dan voordien en ook het platform is nieuw, terwijl het brandstofverbruik bij een normale rijstijl sterk gedaald is.

GRAND PRIUS+ | Hoewel zijn naam verwijst naar de wereldwijd bekendste hybride, is de Grand Prius+ toch gebaseerd op een ander platform, dat niet alleen plaats biedt aan zijn hybridetechnologie, maar ook aan zeven inzittenden en hun bagage.

HILUX | De Hilux is aan zijn achtste generatie toe maar is altijd trouw gebleven aan zijn DNA. Hij is verfijnder dan zijn voorganger, maar is nog een even groot werkpaard en verbeterde zelfs zijn terreincapaciteiten dankzij de grotere veerweg van zijn achterbrug.

 

Ontdek waar dit merk zich op het salon bevindt dankzij ons interactieve plan

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten