De ster op de Honda-stand in Genève wordt dit jaar de vijfde generatie van de CR-V. Op zich is het model geen verrassing. Hij is namelijk eind 2016 al onthuld in de Verenigde Staten. Maar nu hij eindelijk de Oceaan oversteekt, ontdekken we wat de belangrijkste kenmerken voor de Europese markt worden. En we krijgen eindelijk een antwoord op een prangende vraag: neen, er komt geen dieselversie meer.
7 aan boord
Uiterlijk evolueert deze generatie nauwelijks. We vinden hier dus de belangrijkste stijlcodes van zijn voorganger terug. Het interieur is soberder geworden en het instrumentenbord krijgt een scherm van 7 duim groot. Voor het eerst heeft de CR-V een derde zitrij zodat er plaats is voor wel zeven mensen. Tot slot meldt Honda nog dat de openingshoogte van de elektrische kofferklep naar wens kan worden ingesteld.
Twee mogelijkheden
Onder zijn kleedje schuilt aanvankelijk een 1.5-turbobenzinemotor die naar keuze met een manuele zesversnellingsbak of een CVT-automaat wordt geleverd. Uiteraard kan de klant altijd kiezen tussen voor- of vierwielaandrijving. Begin 2019 zou daar een hybride versie bij komen. Die combineert een 2.0-benzinemotor met twee elektromotoren. De volledige technische details daarvan worden in Genève onthuld.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!