Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuws & Advies / Autosalon Brussel 2020: Peugeot (paleis 3)

Geschreven door Jean-François Christiaens op 19-12-2019

Peugeot brengt op alle fronten nieuwigheden mee naar het salon van Brussel: verbrandingsmotoren, plug-inhybrides of elektrisch, zowel dicht bij de grond als op hoge poten.

De sterren: 208 & 2008

De naam is gebleven, maar onderhuids verandert de nieuwe 208 technisch van universum. Zo pakt hij uit met een nieuw platform om de uitdagingen van elektrificering aan te gaan. Van bij zijn lancering zal het nieuwe model dan ook al meteen aangeboden worden als e-208, met een batterij van 50 kWh en een WLTP-rijbereik van 340 kilometer. De driedeursversie overleefde de generatiewissel niet, en dus telt de 208 voortaan altijd vijf deuren.

De tweede generatie van de Peugeot 2008 laat zijn silhouet van een verhoogde break vallen en neemt de stilistische codes van zijn grote broers 3008 en 5008 over. Tegelijkertijd wordt hij 14 centimeter langer, waardoor hij nu 4,30 meter meet. Zo kan hij meer plaats vrijmaken voor zijn achterpassagiers (zijn wielbasis is 6 centimeter langer) en biedt hij een koffer van 434 liter. Net als de 208 bestaat ook de 2008 van bij het begin als elektrische versie. Hij neemt dan de batterij van 50 kWh van de e-208 over, maar door zijn grotere formaat ligt het WLTP-rijbereik hier dan wel iets lager (310 kilometer).

En verder: 508 Hybrid

Voor klanten die ongevoelig zijn voor de argumenten van de 3008 Hybrid, verpakt Peugeot diezelfde technologie in het koetswerk van de 508 en 508 SW. Deze plug-inhybridevarianten combineren de 1.6 Puretec van 180 pk met een elektromotor van 110 pk om via een achttrapsautomaat een gecumuleerd vermogen van 225 pk door te geven aan de voorwielen. Hun batterij kan 11,6 kWh opslaan. Daarmee kunnen deze hybride Peugeots een volgens de WLTP-cyclus gehomologeerde CO2-uitstoot van minder dan 30 g/km naar voren schuiven – voldoende laag dus om professionele klanten te verleiden. De 508 SW Hybrid kost 46.350 euro als vijfdeurs en 48.150 euro als break.

Naast zijn gewone versie laat de hybride 508 zich in Brussel ook zien in een door Peugeot Sport uitgedachte variant. De conceptcar werd 508 Peugeot Sport Engineered gedoopt en ontwikkelt dankzij twee elektromotoren in plaats van één een koppel van 500 Nm.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten