Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuws & Advies / Autosalon Brussel 2020: Skoda (paleis 11)

Geschreven door Jean-François Christiaens op 18-12-2019

De nog maar pas onthulde jongste generatie van Skoda’s bestseller, de Octavia, zal ook in Brussel zijn opwachting maken. Daarnaast maakt ook het iV-label er zijn debuut.

De ster: Octavia

Na zijn VW-neef, de Golf, is het de beurt aan de Skoda Octavia om te worden vernieuwd. Deze vierde generatie deelt heel wat technische elementen met de Golf VIII, waaronder zijn nieuwe micro- en plug-inhybridetechnologie, maar onderscheidt zich er sterk van op stilistisch vlak.

De Tsjech pakt uit met strakke lijnen waarmee hij prat kan gaan op een flatterende stroomlijncoëfficiënt van 0,24 voor de vijfdeurs en van 0,26 voor de Combi. Die laatste, de populairste break van Europa, ziet zijn koffervolume nog met 30 liter stijgen, tot 640 liter, tegenover 600 liter voor de vijfdeurs.

En verder: Citigo-e iV & Superb iV

Tegelijk met de Seat Mii bekeert ook Skoda’s kleine stadsauto, de Citigo, zich tot elektrische aandrijving. Het model wordt dan ook officieel omgedoopt tot Citigo-e iV. Deze identieke neef van de Seat Mii Electric en de Volkswagen e-Up beschikt evenzeer over een batterij van 36,8 kWh waarvan 32,3 kWh bruikbaar is. Goed voor een rijbereik van 260 kilometer, a priori ruim voldoende voor een stadsauto…

Na zijn recente facelift zet Skoda’s topmodel zijn modernisering verder met een plug-inhybridevariant. Die introduceert het iV-label voor geëlektrificeerde modellen in het Skoda-gamma.

Technisch is deze Superb iV, die zowel verkrijgbaar is met een vijfdeurs- als met een breakkoetswerk, een kloon van de nieuwe generatie van de Volkswagen Passat (Variant) GTE. Maar ondanks het identieke aandrijfgeheel (216 pk en een batterij van 13 kWh) is hij toch veel minder duur dan die laatste: 37.595 tegenover 46.280 euro.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten