Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuws & Advies / Autosalon Brussel 2020: Volkswagen (paleis 11)

Geschreven door Jean-François Christiaens op 17-12-2019

Volkswagen lanceert twee belangrijke nieuwe modellen tegelijk in Brussel: de elektrische ID.3 en de Golf VIII. Vooruitblikken dus zonder het heden te vergeten.

De sterren: ID.3 & Golf

Om de wrange nasmaak van Dieselgate door te spoelen heeft Volkswagen zich op een elektrificatieprogramma gestort, en de in Brussel te ontdekken ID.3 is daarvan de eerste vertegenwoordiger. VW belooft een basisprijs van minder dan 30.000 euro voor dit “revolutionaire” model, weliswaar voor de basisversie met een batterij van 45 kWh, die een rijbereik biedt van 330 kilometer, en een elektromotor van 150 pk. Daarnaast zullen twee versies met 204 pk worden aangeboden, de ene met een batterij van 58 kWh en een WLTP-rijbereik van 420 kilometer en de andere met een batterij van 77 kWh en een erg comfortabel WLTP-rijbereik van 550 kilometer.

Weinig verrassend is de Golf VIII die we in Brussel kunnen ontdekken, eerst en vooral… een Golf. Maar hoewel de proporties van deze nieuwe generatie erg klassiek blijven, merken we toch een meer duikende motorkap op en meer uitgerekte koplampen. Maar deze achtste generatie onderscheidt zich vooral op het vlak van de technologie. Zo verdwijnen de analoge tellers en zien we in de plaats een digitaal scherm van 10,25 duim, naast een tweede scherm op de middenconsole dat tot 10 duim groot is. Verder kan dé benchmark bij de compacte middenklassers beschikken over een virtuele sleutel via je smartphone, stembediening, Car2X-communicatie, enzovoort. Het gamma omvat ook vijf hybrideversies, waaronder twee oplaadbare.

En verder: T-Roc Cabriolet & R

De combinatie tussen een SUV en een cabrio heeft de weinige merken die zich er tot nog toe aan durfden te wagen, maar weinig succes gebracht. Misschien lukt het Volkswagen wel? Bij zijn ‘onthoofding’ verliest de T-Roc zijn achterste deuren, zijn middelste achterste plaats en natuurlijk zijn stalen dak. Dat laatste wordt vervangen door een soepele kap die tijdens het rijden kan worden bediend (tot 30 km/u). VW biedt de T-Roc Cabriolet aan met twee motoren, de 1.0 TSI van 115 pk en de 1.5 TSI van 150 pk. De lancering is gepland voor het voorjaar.

Naast de nieuwe cabrioversie zal de T-Roc in Brussel ook te zien zijn in zijn nieuwe sportieve R-uitvoering van 300 pk. Daarnaast maken ook twee leuk uitziende elektrische conceptcars hun opwachting: de minibus ID.Buzz Cargo en de ID. Buggy.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten