Opel heeft de Insignia herwerkt. De sedan en station wagon uit Rüsselsheim worden aan de voorzijde opgewaardeerd met nieuwe LED-koplampen en in het interieur met andere boordsystemen. De aandrijflijnen zijn de nieuwste generatie drie- en viercilinders die gekoppeld kunnen worden aan een handgeschakelde zesbak, acht- en negentrapsautomaten en zelfs CVT-transmissies.
Het aanbod omvat voorlopig een 122 pk sterke 1,5 liter-diesel en een 1,4 liter-benzine van 145 pk. Een 2,0 liter-diesel volgt later samen met een 200 pk sterke 2,0 liter-benzine.
Deze laatste motor is ook te vinden in de sportieve GSi-variant die, samen met de rest van het gerestylde gamma, in Brussel wordt onthuld. Voor de GSi wordt de viercilinder wel naar 230 pk bij 5.000 omwentelingen per minuut gestuwd.
GSi
De 2 liter van de GSi komt ook met cilinderuitschakeling. De Insignia heeft tevens een geïntegreerde actieve aërodynamische klep om de motorkoeling te regelen. Voor het verbeteren van de wegligging is de Insignia GSi uitgerust met de Twinster-vierwielaandrijving.
De Duitser is uitgerust met een automatische negentrapsautomaat die manueel kan worden bediend door peddelschakelaars op het stuurwiel. De Insignia GSi wordt standaard geleverd met de actieve FlexRide-vering en eBoost-remmen. Dat laatste is een elektro-hydraulisch remservosysteem dat vierzuiger-Brembo-remmen aanstuurt. De eBoost-remmen zijn te herkennen aan de rode remklauwen.
Aanpassingen die de Insignia GSi dynamisch een heel stuk vooruit moeten helpen. Iets wat de Opel ook duidelijk wil maken met zijn looks. De verticale kieuwen in de bumper en de specifieke sportstoelen binnenin laten dan ook weinig aan de verbeelding over. Hoe snel deze Insignia dan effectief is, deelde Opel echter nog niet officieel mee.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!