Subaru besliste eerder al om de WRX STI te scheiden van de Impreza. De supersportieve variant groeide zo uit tot een apart model, dat de Japanse constructeur bleef doorontwikkelen. De zogeheten Time Attack-variant van die Subaru WRX STI mag dan schitteren op het Isle of Man, op de Nordschleife en op de Transfagarasan-pas, de legendarische link met het Wereldkampioenschap Rally is intussen niet meer dan een verhaal uit de oude/gouden doos.
Performance Pack
Voorlopig blijft de nieuwe Impreza trouw aan de boxermotor en vierwielaandrijving, maar zonder sportieve aspiraties. Zou daar binnenkort verandering in kunnen komen? Want begin volgend jaar onthult Subaru deze Impreza STI Concept op het Tokyo Auto Salon. Nu gaat het niet om een atletisch hot-hatchmodel, wel om een aantal STI Performace-onderdelen zoals we die ook zien bij pakweg BMW en Renault. Geen extra power, wel wat extra dynamiek. En een tweekleurig koetswerk en twee centraal gemonteerde uitlaatpijpen.
WRX STi in 2020
Loop 2020 verwachten we een nieuwe WRX STI, gebaseerd op de Viziv Performance Concept en wellicht aangedreven door een hybride aandrijfgeheel. Maar vooralsnog zonder WRC-plannen, want vooralsnog laat Subaru de hoogste echelons van de rallysport links liggen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!