Alfa Romeo probeert zich opnieuw uit te vinden en rekent daarvoor in de eerste plaats op de nieuwe Tonale. Hoewel deze op de fundamenten van de Jeep Compass bouwende SUV er best appetijtelijk uitziet en met zijn plug-inhybride aandrijflijn ook over commercieel potentieel beschikt, blijven de echte Alfisti op hun honger. En daar zou deze smakelijk ogende Alfa Romeo Giulia een einde aan kunnen maken.
-
Lees ook: alles over de Alfa Romeo Tonale (2022)
Neen, deze Giulia Coupé is geen conceptcar. Het is geeneens een Alfa Romeo, maar een digitiale designoefening van Maxim Shershnev. En hoewel die in het recente verleden ook voor Audi, Renault en Volkswagen tekende, heeft die niets te maken met de Italiaanse constructeur. Shershnev wou de designtaal die Alfa Romeo gebruikt voor de Giulia en de Stelvio gebruiken voor een ouderwetse GT, die elegantie en sportiviteit verpakt in een sexy koetswerk.
Bennero en/of GTV?
Deze Alfa Romeo Giulia Coupé is geen elektrische auto, zoals blijkt uit de centraal gemonteerde en leuk vormgegeven uitlaatpijp. Er waren een heleboel geruchten over de comeback van een Alfa Romeo GTV, al dan niet met een plug-inhybride aandrijflijn. Maar een volledig elektrisch model lijkt momenteel de voorkeur te genieten: de Alfa Romeo Brennero.
Die Brennero zou een kleine SUV worden die bouwt op de CMP-architectuur waarop Stellantis ook de DS 3 Crossback, de Opel Mokka en de Peugeot 2008 zet. En waarop Fiat de opvolger van de 500X zou baseren. De Alf Romeo Brennero zal ook aangeboden worden met klassieke verbrandingsmotoren, maar wordt wel de eerste 100% elektrische Alfa Romeo uit de geschiedenis. De aandrijflijn combineert een elektromotor van 136 pk met een accupakket van 45 kWh en belooft een elektrisch rijbereik van dik 200 kilometer.
Renders: Maxim Shershnev
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!