We hadden ook nog nooit van Bermat gehoord, enkel JAS Motorsport deed een belletje rinkelen. Dat is een Italiaans raceteam dat vooral met Honda's rijdt. Ze helpen de start-up Bermat met de ontwikkeling van deze compacte supercar, die beschikbaar zal zijn als GT en als GT Pista. De eerste wil schitteren op de openbare weg, de tweede op een afgesloten omloop.
Niet alleen de Pista-benaming en het lijnenspel, maar ook de dashboardlay-out van de Bermat doet sterk aan Ferrari denken. De sportwagen centraliseert de belangrijkste functies rond de digitale tellerpartij en het compacte stuurwiel, zoals dat ook het geval is bij de steigerende paarden uit Maranello.
Desgewenst elektrisch
Geen V8, zelfs geen V6, maar een vierpitter. De door de Camel Design-studio's vormgegeven Bertam vertrouwt op een midscheeps in het uit koolstofvezel vervaardigde frame gemonteerde 2 liter-krachtbron, wellicht de krachtbron die ook in het vooronder van de Honda Civic Type R ligt. Afhankelijk van de gekozen tuning ontwikkelt het turboblok een vermogen tussen de 320 en de 405 pk.
Die power wordt via de achterwielen op het asfalt gezet, schakelen doe je via een sequentiële transmissie met zes versnellingen. De 4,6 meter lange en slechts 1,1 ton zware Bermat zou aan 4 seconden genoeg hebben om van 0 tot 100 km/u te sprinten. De straatversie zou op termijn ook beschikbaar zijn met een 100% elektrisch aandrijfgeheel. Over het prijskaartje of de geplande oplage rept Bermat met geen woord, enkel dat de eerste exemplaren in 2022 klaar moeten zijn.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!