De BMW Concept X1 is iets meer dan 4.457 millimeter lang, waarmee hij 108 millimeter korter is dan de X3. De wielbasis meet 2.760 millimeter. Met een hoogte van 1.535 millimeter, 139 millimeter minder dan diezelfde X3, is dit X-model ook relatief laag. Wel is hij breder (2.022 millimeter tegenover 1.987). Doordat de breedte zo wordt benadrukt ziet deze vijfdeurs met een grote achterklep er trouwens erg gedrongen uit.
Van opzij gezien oogt het geheel erg rank. Het profiel vertoont trouwens de typische kenmerken van het Beierse merk. De robuustheid en de functionaliteit worden in de verf gezet door de massieve dakstangen die zich naar achteren uitstrekken. Van voren gezien valt vooral de breedte op, een duidelijke keuze van de BMW-designers. De voorpartij pakt uit met de typische dubbele ronde koplampen. Die lopen bovendien schuin en zitten achter een wit glas.
De achterlichtblokken maken gebruik van een nieuwe verlichtingstechnologie. De L-vormige achterlichten schitteren dankzij lichtgevende slierten die worden gevoed door rode leds. Deze technische keuze zou een homogener licht verzekeren en tegelijk minder energie verbruiken. Nog bijzonder zijn de lichtmetalen negentienduimvelgen. Die hebben tien spaken en zijn uitgevoerd in twee kleuren (lichtzilver en donkergrijs).
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!