De Buick Business Concept werd ontwikkeld door PATAC (Pan Asia Technical Automotive Center), een joint venture tussen General Motors en SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation). Deze eenvolumer, die werd voorgesteld op het salon van Sjanghai, draagt een Buick-logo omdat dat merk in China een zekere naambekendheid heeft opgebouwd. De Business Concept werd ontworpen in dezelfde studio als het prototype Riviera die in 2007 op hetzelfde salon werd voorgesteld. Er zijn trouwens stilistische elementen van die laatste terug te vinden in het interieur van deze eenvolumer.
De Buick Business Concept is ontworpen als mobiel bureau en salon, met de mogelijkheid om de stoelen van de tweede rij om te draaien. Het prototype werd ontwikkeld om compatibel te zijn met de jongste generatie van het hybridesysteem van General Motors, met lithium-ionbatterijen. Dat zal binnenkort op de Chinese markt worden gelanceerd op basis van het systeem dat op dit moment wordt aangeboden in de berline Buick LaCrosse Eco-Hybrid, en dat een stop-start- en een remenergierecuperatiefunctie omvat. De elektromotor zorgt voor extra vermogen, maar is ook in staat het voertuig op zijn eentje aan te drijven. Hij wordt gekoppeld aan de nieuwe 2.4-viercilinder met directe injectie van GM.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!