Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Cisitalia 202 E

Geschreven door Olivier Duquesne op 27-02-2012

Studenten van de autodesignschool IED Torino stellen op het salon van Genève een herinterpretatie voor van de Cisitalia 202: de Cisitalia 202 E, een gespierde sportcoupé.

Henry Ford noemde de Cisitalia 202 uit 1947 (zie foto's) de mooiste Italiaanse auto die hij ooit gezien had. Studenten van de designschool IED Torino, die een trouwe exposant is op het salon van Genève, beslisten om de oude sportcoupé nieuw leven in te blazen. De conceptcar Cisitalia 202 E wordt gepresenteerd als maquette op schaal 1:1 en is 4,27 meter lang. Dat is toch al vlot 87 centimeter langer dan zijn voorvader. Bovendien is ook de stijl nogal 'anders'. Vooral de proporties, het lage zwaartepunt en enkele verwijzingen in de grille en de kap van het reservewiel doen denken aan het origineel.

In 1947 beschikte de 202 over een viercilinder in lijn met een inhoud van 1.089 cc, goed voor 55 pk. Met een gewicht van 780 kilogram kon de Italiaan een topsnelheid van 165 km/h bereiken. De moderne Cisitalia 202 E is ontworpen om een V8 van meer dan 450 pk te huisvesten. De motor ligt voorin, maar drijft de achterwielen aan. Hoewel deze conceptcar het resultaat is van een project van elf studenten van het Istituto Europeo di Design in Turijn, droegen ook bandenfabrikant Pirelli en de velgenfabrikant OZ Racing hun steentje bij in de vorm van specifieke negentienduimvelgen.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten