Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Citroën Aircross, een plug-in hybride crossover

Geschreven door Olivier Duquesne op 08-04-2015

Op het autosalon van Shanghai pakt Citroën uit met de conceptcar Aircross, die een nieuw model aankondigt. De plug-in hybride crossover heeft zijdelingse stootstrips in aluminiumschuim.

Na de C4 Cactus met zijn zijdelingse stootkussens bedacht Citroën voor de concept Aircros de “Alloy Bump” in aluminiumschuim. Volgens het merk met het visgraatlogo is dit materiaal “erg absorberend” en vormt het zo een bescherming tegen zijdelingse tikken. De conceptcar Aircross moet de weg bereiden voor een nieuwe “innovatie” die de constructeur belooft. Dat wordt naar alle waarschijnlijkheid een SUV van 4,58 meter die de C4 Aircross moet vervangen.

Onder de motorkap van het prototype, dat wordt voorgesteld tijdens het autosalon van Shanghai (China), ligt een plug-in hybride aandrijflijn. Of daar ligt toch de 218 pk sterke 1.6-turboviercilinder. De elektromotor met 95 pk zit in de achteras waar hij de achterwielen aandrijft. Zijn lithium-ionbatterijen kunnen aan het stopcontact worden herladen, zodat de crossover een rijbereik van 50 kilometer haalt. Wanneer beide motoren samenwerken, kan de kleine auto van 0 naar 100 km/h sprinten in 4,5 seconden.

In het interieur gebruikt Citroën een herinterpretatie van het 'sofagevoel' van de C4 Cactus, met twee 'king size'-stoelen. De Fransen noemen de wereld van de luxereiskoffers als een bron van inspiratie voor de keuze van de interieurafwerking, de riemen als deurklinken en de bergvakken. Ook het digitale aspect is niet vergeten, met twee hogeresolutieschermen van twaalf duim, waarvan er een gemotoriseerd is. Zo kan de passagier het naar hem laten klappen door met de hand over een sensor te zwaaien. De bestuurder kan beide schermen 'fuseren' voor tot één groot beeld, vooral voor het multimedia-aspect.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten