Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / GimsSwiss – Rimac C-TWO, nog explosiever

Geschreven door Jean-François Christiaens op 07-03-2018

Rimac, een kleine Kroatische autobouwer, wist al de nodige aandacht te trekken met zijn eerste elektrische hypersporter Concept One. Maar als we naar zijn nieuwe concept C_TWO kijken, was dat duidelijk nog maar het begin. #gimsswiss #gims2018

Rimac onthulde zijn eerste elektrische hypersportwagen in 2011 op het salon van Frankfurt en kon toen al uitpakken met verbluffende technische kenmerken. Daarmee wist het compleet onbekende Kroatische merk zich recht in de spotlights te werken. Nadat het dit eerste model in een kleine reeks heeft gebouwd, wil Rimac nu nog sterker uitpakken met een tweede model. Na de 1088 pk, 0 naar 100 km/h in 2,8 seconden en een topsnelheid van 305 km/h van de Concept One kan de in Genève onthulde C_TWO (1.950 kilo) uitpakken met liefst 1914 pk, 0 naar 100 km/h in 1,85 seconden en een top van liefst 412 km/h. De batterij kan 120 kWh opslaan, waarmee hij in theorie op de oude NEDC-cyclus een rijbereik haalt van 650 kilometer mits hij door een brave gezinsvader wordt bestuurd. De typische klant zal echter meer geïnteresseerd zijn in Rimacs belofte dat de auto gedurende twee rondjes alles kan geven op de veeleisende Nürburgring zonder dat de prestaties erop achteruitgaan dankzij een efficiënte vloeistofkoeling voor de batterij. En dankzij een snellaadfunctie kan deze batterij bovendien 80 procent van zijn capaciteit recupereren in minder dan 30 minuten. Tot slot meldt Rimac nog dat het zich voorbereid op autonoom rijden door zijn C_TWO uit te rusten met twee lidars, zes radars, twaalf ultrasoonsensoren en acht camera’s. De productie blijft beperkt tot 150 exemplaren.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten