Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / GTO Engineering Moderna: modern oudje

Geschreven door Frédéric Kevers op 04-11-2020

Er is een nieuwe Ferrari op komst, maar eigenlijk is het een oude. Onafhankelijk specialist GTO Engineering bereidt deze Moderna voor, een rijdend eerbetoon aan de 250 SWB van weleer.

GTO Engineering, een Brits bedrijf dat al sinds 1991 doet in moderne en klassieke Ferrari's, werkt aan een eigen sportwagen die het sappigste uit de sportwagens van de jaren 60 combineert met moderne technologie. De Moderna wordt een coupé in de geest van de 250 SWB Revival, die ze al eerder toonden, en zal minder dan 1 ton wegen.

Handwerk 2.0

Met de Moderna gaat GTO Engineering voor hedendaags vakwerk volgens oude principes. Zoals het stalen buizenchassis in combinatie met subframes uit ultraresistent aluminium en een passagierscel uit koolstofvezel.

Ook de carrosserie is uit carbon vervaardigd, behalve de aluminium deuren en motorkap. Dat laatste om de authentieke beleving niet te zeer te ondergraven.

Kennis uit de autosport

GTO zet zijn circuitervaring in om de rijbeleving een stuk directer te maken, met onder andere onafhankelijke wielophanging rondom en grotere wielen, die ruimte creëren voor riantere maar tegelijk lichtere remschijven.

'We zijn enorm blij dat we eindelijk iets kunnen lossen over dit nieuwe project, een auto waaraan we al een tijdje aan het werken zijn. Momenteel zit hij nog in de ontwikkelingsfase en we werken samen met bijzonder competente technische partners. Nu zijn we klaar om de eerste schetsen op de wereld los te laten en de basisprincipes uit de doeken te doen', aldus Mark Lyon, de baas van GTO Engineering.

Centraal voorin zal een atmosferische V12 zitten met dubbele bovenliggende nokkenassen, een architectuur die het bedrijf intern ontwikkelt. Meer technische details daarover krijgen we voorlopig echter niet.

Op maat

De Moderna wordt een tweezitter met een dubbel bubbeldak. Voor- en achteraan zitten koelsleuven, die zowel functioneel als esthetisch bedoeld zijn.

De lichtblokken, de elektronische architectuur en de uitlaten hanteren moderne technologie.

Elke klant zal zijn auto volledig kunnen personaliseren, zowel qua kleuren of materialen als technologie. De ophanging is instelbaar, terwijl ook de versnellingsbakverhoudingen op maat gekozen kunnen worden.

Elk exemplaar wordt handgemaakt in het Verenigd Koninkrijk.

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten