De Heuliez Will heeft geen motor onder de kap. Het zit hem namelijk allemaal in zijn wielen. Net als de Venturi Volage doet deze auto immers een beroep op de Active Wheel-technologie van Michelin. Hoewel deze auto gebruikmaakt van het koetswerk van de Agila, verschilt hij toch sterk van de Opel. Zo zijn alle mechanische elementen (onderstel, ophanging, connectiviteit) specifiek.
Zo heeft Heuliez het onderste gedeelte van de auto lichter gemaakt, terwijl het onderstel natuurlijk werd aangepast aan het Michelin-systeem, met een elektrische ophanging, inclusief motor, in de wielen. Ook het remsysteem zit vervat in het Active Wheel. In totaal zijn er dus acht elektromotoren, twee per wiel: vier die de ophanging controleren en vier die de auto doen rijden.
De koffer kan worden gemoduleerd afhankelijk van de behoeften en het gewenste rijbereik. Een deel van de batterijen kan namelijk worden verwijderd, zodat het rijbereik 150, 300 of 400 kilometer bedraagt. Opladen gebeurt gewoon in het stopcontact. En door de afwezigheid van een motor onder de kap is er voorin extra opbergruimte, al wordt het voorste gedeelte van de auto ook wel gebruikt om energie te absorberen bij een aanrijding.
Door het partnership met de gsm-operator staat de Will ook in verbinding met tal van diensten. Zo beschikt hij over een draadloze internetverbinding, biedt zijn navigatiesysteem real time-verkeersinformatie en heeft hij rechtstreeks toegang tot bijstands- en onderhoudsdiensten. Zelfs ingrepen vanop afstand behoren tot de mogelijkheden. De eerste Will zal deze herfst in het verkeer worden gebracht voor een resem tests. Vanaf 2010 zullen de productielijnen in de Heuliez-fabriek van Cerizay (in Frankrijk) klaar zijn voor een serieproductie.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!