Jeep werkt aan een nieuw vlaggenschip. Het topmodel zal Grand Wagoneer heten en zou het gamma eind 2021 vervoegen. En dankzij deze conceptcar wegen we ook hoe die Jeep Grand Wagoneer eruit zal gaan zien, want de uiteindelijke productie zou nauwelijks afwijken van deze stijlstudie. Het is een bijzonder kloeke SUV geworden, met grote 24-duimsvelgen en een modern koetswerkdesign zonder nostalgische designtoetsen. Toch is de Grand Wagoneer meteen herkenbaar als een Jeep.
Zeven displays
Ook de binnenkant oogt verrassend hedendaags. Het luxueuze interieur telt liefst zeven displays (waaronder een digitaal infotainmentscherm voor de passagiers achterin), toch houdt Jeep vast aan een centrale bedieningsknop voor de centrale multimediamodule. De Grand Wagoneer vertrouwt op de nieuwe, door Android gestuurde Uconnect 5-module van de FCA-groep. Voor wie eraan zou twijfelen: deze Jeep telt drie zetelrijen en mag zich dan ook een zevenzitter noemen.
Plug-inhybride
De Jeep Grand Wagoneer bouwt op de fundamenten van de RAM 1500, maar krijgt een onderstel met onafhankelijke ophanging en luchtvering voor extra dynamiek en comfort. De Amerikaanse terreinspecialist belooft drie verschillende 4x4-systemen, waardoor deze Jeep zich ook op onverhard terrein uitstekend zal kunnen weren. Over de aandrijflijn wordt weinig verteld, enkel dat de Grand Wagoneer ook verkrijgbaar zal zijn als plug-inhybride. Toch in de Verenigde Staten, want de kans is klein dat deze jongen naar onze contreien afzakt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!