De man zegt zelf dat zijn passie voor het merk is ontstaan toen hij een artikel las over het werk van Gabriel Voisin. De fanaat van Franse oldtimers wil met zijn nieuwe bedrijf Lusomotors een historisch automerk weer van het stof halen en tegelijk demonstreren hoeveel technische know-how er in zijn land leeft.
Om Gabriel Voisin en zijn broer Charles werkelijk de nodige eer te betuigen, moet Freitas het vizier richten op Bugatti. Net zoals in het verleden wil hij met zijn Franse edelmerk de constructeur uit Molsheim het vuur aan de schenen gaan leggen. Hoewel de nieuwe auto voorlopig enkel nog virtueel bestaat, weet Freitas al heel precies waar hij naartoe wil.
Zo moet het design volgens hem niet al te extreem of sportief zijn, maar moeten verschillende details hommage brengen aan de auto van vroeger en "technische vondsten die Gabriel Voisin zelf zou hebben goedgekeurd". Verder geeft hij aan dat de afmetingen van de auto erop berekend zijn om een dikke motor te kunnen herbergen. Dat mag van Freitas zelfs een diesel zijn. "Peugeot en VW hebben tegenwoordig fantastische zelfontbranders, met veel vermogen en koppel".
De Portugees geeft als specificaties een lengte van 4,3 meter, een breedte van net geen 2 meter en een wielbasis van 2,7 meter. Hij wil een zesliter-turbodiesel van 500 pk en 1.000 Nm van Audi achterin steken en die koppelen aan een gerobotiseerde zesversnellingsbak die in de achteras is ingebouwd.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!