De G-Klasse 500 4x42 kennen we allemaal nog. Die werd in 2015 onthuld, stond op portaalassen (net als een Unimog…) en had een bodemvrijheid van 45 cm. Dit keer echter werd de nieuwe E-Klasse All-Terrain door Mercedes tot een bigfoot omgebouwd. Het initiatief voor deze transformatie ligt bij één man: ingenieur in Mercedes-loondienst Jurgen Eberle. Die wist zijn oversten te overtuigen om hem deze E-Klasse All-Terrain4x42 ook effectief te laten bouwen. Een E die de broekspijpen nog wat verder opstroopt dus…
Bodemvrijheid van 42 cm!
Van portaalassen is hier geen sprake, maar de bodemvrijheid is zonder meer indrukwekkend: 42 cm! Daarmee kan deze break vlot over de duinen stuiven, ook al omdat er onder de motorkap een drukgevoed blok ligt: de 3.5 V6 benzine goed voor 333 pk. Om zo hoog boven het asfalt uit te toornen werd deze E-Klasse op enorme terreinbanden gezet waarvoor de wielkasten dienden te worden aangepast. Op dit moment is de E-Klasse All-Terrain 4x42 slechts een prototype, maar volgens sommige geruchten zou er binnenkort wel eens een beperkte oplage van gebouwd kunnen worden.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!