De concept Mini Rocketman, die is te zien op het salon van Genève, is 3,419 meter lang. Dat is nog steeds 35 centimeter meer dan de Mini uit de jaren '60, maar wel een pak korter dan het huidige Mini-gamma. De 3+1-zitter heeft een kofferklep in twee delen. Het onderste paneel schuift in en uit het koetswerk als een lade, die onder de stoelen door glijdt. Het kan ook open blijven staan om achterop ladingen te kunnen vervoeren. De twee grote zijdeuren van het prototype hebben een complex openingsmechanisme, waarbij ze meer naar voren dan naar opzij open gaan om instappen in smalle plaatsen te vergemakkelijken. Bovendien zijn de dorpels in de deuren ingewerkt, alweer om de toegang de vereenvoudigen.
Uiterlijk is de Rocketman duidelijk herkenbaar als een Mini, met de grote ronde koplampen. Door het transparante glazen dak is de structuur van de auto zichtbaar, die hier de vorm kreeg van de Britse vlag (de Union Jack) en die 's nachts trouwens wordt verlicht in het kleurschema van die vlag. Het chassis is opgebouwd in koolstofvezel, net zoals het koetswerk. Het doel daarvan is uiteraard het gewicht en dus het verbruik reduceren. Op het stuur is een 'trackball' geïntegreerd, waarmee heel wat boordfuncties kunnen worden bediend op het centrale scherm.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!