Op het salon van Genève zal Nissan een achterwielaangedreven prototype met elektrische motoren tentoonstellen: de Esflow gebruikt twee motorblokken die zich centraal boven de achteras bevinden: de ene motor drijft het rechterachterwiel aan, de andere het linker. Die oplossing vergemakkelijkt de koppelverdeling en verbetert tegelijk de stabiliteit van de auto. Dankzij de elektrische motoren (over hun vermogen is nog niets bekend) snelt de Esflow in 5 seconden van 0 naar 100 km/h. De panoramische voorruit is ontworpen om een zo volledig en onbelemmerd mogelijk zicht te bieden op de weg.
De elektrische energie is afomstig van hetzelfde lithium-ionbatterijpack dat ook terug te vinden is in de Leaf. Het systeem werd hier laag en overlangs tussen de voorste en achterste wielassen gemonteerd, voor een betere gewichtsverdeling. Om het gewicht terug te dringen gebruikt de Esflow een chassis van composietmateriaal en een koetswerk van aluminium met veiligheidskooi. Nissan verstopte de wegklapbare stopcontacten door ze te integreren in de luchtinlaten onder de koplampen. De constructeur kondigt een rijbereik aan van 240 kilometer voor deze dynamisch ogende sportieve tweezitter.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!