Nissan onderzoekt een meer dynamische versie van de Leaf, en werkt tegelijk aan een elektrische SUV. Zo test het merk een gespierd prototype van de Leaf. Die beschikt over 2 elektromotoren, één per as. Het is dus een Leaf met vierwielaandrijving, op basis van de Leaf e+. Zijn vermogen ligt op 309 pk voor een koppel van 680 Nm. Het rijgedrag van de compacte berline moet zowel scherp als comfortabel zijn. Zo zit er nu ook regenererend remmen op de achteras om het systeem op de vooras aan te vullen. Dat beperkt de duik- en rolbewegingen tijdens het remmen, wat volgens Nissan de veiligheid en het comfort verbetert. Bovendien zou deze oplossing wagenziekte verminderen door te voorkomen dat de passagiers te veel door elkaar worden geschud. Deze Leaf beschikt ook over onafhankelijk remmen voor elk wiel, met als bedoeling om bochten met meer precisie te kunnen naderen. Daarnaast is dit prototype uitgerust met een centraal scherm van 12,3 duim zodat de ingenieurs de technische gegevens kunnen volgen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!