De Nissan Leaf vormt de basis voor de RE-Leaf Concept, een avontuurlijke versie van de elektrische wagen die ontwikkeld werd met het oog op reddingsoperaties. Het koetswerk wordt met 7 centimeter opgekrikt, krijgt een verstevigde bodemplaat en draagt een ledlichtbalk op het dak. Ook de spoorbreedte neemt toe: vooraan staat deze Nissan 9 en achteraan zelfs 13 centimeter breder dan het donormodel. De verbrede wielkasten vullen zich met 17-duimsvelgen met terreinbanden.
Toch blijft het een voorwielaandrijver, want de aandrijflijn van de RE-Leaf is identiek aan die van de 217 pk sterke, met een batterijpakket van 62 kWh gezegende Nissan Leaf e+.
Mobiele stroombron
Het interieur doet het zonder achterbank, in de plaats komt een heleboel reddings- en verzorgingsmateriaal. Let vooral op het gigantische computerscherm van 32 inch dat in de kofferklep schuilt, waardoor de RE-Leaf in een, twee, drie in een coördinatiecentrum verandert. Nissan voorziet ook een heleboel stopcontacten en andere aansluitingen, zodat de elektrische auto als mobiele stroombron voor hulptoestellen kan fungeren.
Voorlopig blijft het bij een studiemodel, al geeft Nissan wel aan dat verschillende reddingsdiensten geïnformeerd hebben naar eventuele productieplannen voor de RE-Leaf.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!