In de Verenigde Staten onthulde Panoz een straatlegaal prototype van de Deltawing. De raceversie rijdt vandaag mee in het kampioenschap IMSA Tudor Uniter SportsCar. Het prototype behoudt zijn opvallende driehoekige design – met puntige neus – en is voorgesteld zonder motor. Maar de Amerikaanse constructeur geeft aan dat om het even welke krachtbron dwars kan worden ingebouwd: een verbrandingsmotor, een hybride aandrijflijn of een elektromotor. Al hint de constructeur wel in de richting van een viercilinder met 345 pk en een driecilinder met 110 pk.
Voor 2 of 4
Panoz wil twee versies te ontwikkelen: een krachtige GT met 2 plaatsen en een andere, de Saloon, met 4 plaatsen. De grootste voordelen van deze auto zijn het gewicht, dat op minder dan een ton geschat wordt, en een erg gunstige stroomlijn. De luchtweerstandscoëfficiënt blijft immers beperkt tot een Cx van 0,26. Dankzij deze specificaties zou de CO2-uitstoot van de auto relatief laag moeten blijven. Een GT – met 2 plaatsen dus – zou binnenkort klaar zijn voor de eerste testen op de weg, om dan in 2017 op de markt te kunnen komen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!