De Peugeot 208 Hybrid FE moet zuinig zijn en daar toch prestaties aan koppelen die dicht aanleunen bij die van de 208 GTi. Met dat doel voor ogen besteedden de ingenieurs vooral aandacht aan de stroomlijn, met een Cx-waarde van 0,25. Dat mooie resultaat is te danken aan een vlakke bodemplaat, een diffusor achteraan, 4 centimeter kleinere spoorbreedte achteraan, ontbrekende achteruitkijkspiegels en banden met lage rolsweerstand. Ook de materiaalkeuze werd opnieuw bekeken met het oog op een zo laag mogelijk gewicht. Door het gebruik van compostietmaterialen kon 200 kilogram bespaard worden.
De aandrijving wordt verzorgd door een 1,2 liter grote driecilinder benzinemotor van 68 pk gecombineerd met een elektrische motor van 30 kW (41 pk) die zijn energie krijgt uit een lithium-ionbatterij. Het motorblok werd onder handen genomen om de wrijving te verminderen en de koeling te optimaliseren. Dat werd mogelijk gemaakt dankzij de kleine massa van de motor en een meer dan vier keer kleinere waterstroom. De gerobotiseerde versnellingsbak gebruikt voor zijn smering ook een minimum aan smeermiddel. Daarenboven ontwikkelde Total speciaal voor de conceptcar een olie en vetten met efficiëntere prestaties. Peugeot belooft een gemengd normverbruik van 2,9 l/100 km.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!