Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Peugeot SXC

Geschreven door Olivier Duquesne op 14-04-2011

Op het salon van Sjanghai stelt Peugeot de conceptcar SXC voor, een SUV die werd ontwikkeld door een Chinese afdeling van de Franse constructeur. Hij wordt aangedreven door een hybridesysteem met een vermogen van 313 pk.

De conceptcar Peugeot SXC (Sjanghai Cross Concept) is ontworpen in het China Tech Center van het Franse merk. De designers hebben het nieuwe familiegezicht van de constructeur geïntegreerd door middel van een zwevend radiatorrooster en verfijnde koplampen. De achterlichten zijn boemerangvormig. De dakrails krijgen een origineel design dat uitmondt in twee 'hoorns' boven de achterklep. Bepaalde elementen, zoals de omtrek van de zijruiten, zijn uitgevoerd in geborsteld aluminium. Het interieur, dat nog erg conceptueel is, wordt voorgesteld als zeer ruim.

De SUV met verzorgde en complexe lijnen maakt gebruik van de HYbrid4-technologie. De 218 pk sterke turbobenzinemotor 1.6 THP bekommert zich om de voortrein. Hij ontwikkelt een koppel van 280 Nm, met een overboost van 300 Nm. Achteraan ligt een synchrone elektromotor met permanente magneet die continu 40 kW (54 pk) en 102 Nm levert, maar een piekcapaciteit heeft 70 kW (95 pk) en 178 Nm. De combinatie van de twee geeft een totaalvermogen van 313 pk.

Wanneer de beide motoren tegelijkertijd werken, kan de SUV gebruikmaken van vierwielaandrijving. De SXC is in staat om 12,5 kilometer uitsluitend elektrisch te rijden. Het gemiddelde normverbruik bedraagt 5,8 l/100 km, wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van 143 g/km. De SXC is 4.870 millimeter lang, 2.035 millimeter breed en 1.610 millimeter hoog. Hij heeft een wielbasis van 3.000 millimeter.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten