Het aerodynamische lijnenspel van een sportwagen, toch gaat deze Pininfarina Teorema niet voor splijtende acceleraties of messcherpe rondetijden. Eerder integendeel, want deze elektrisch aangedreven en grotendeel autonoom rijdende conceptstudie wil zijn vijf inzittenden het liefst zo comfortabel mogelijk van punt A naar punt B voeren.
Het interieur gebruikt een 1+2+2-zitconfiguratie, met een centraal geplaatste "bestuurdersstoel" die je kan omdraaien wanneer de Teorema zelfstandig rijdt. De vier overbljvende zitplaatsten veranderen intussen in twee relaxe loungezetels. Voor het nodige licht zorgt de koepel die het interieur overspant.
Gigantische display
Van een klassiek dashboard is geen sprake, de Pininfaria Teorema communcieert via augmented reality. Op de binnenzijde van de transparante koepel kan allerlei informatie geafficheerd worden, alsof het een gigantische diplay is. Aanraakgevoelige panelen zorgen ervoor dat je pinch- en swipegewijs door de verschillende werelden navigeert.
Door het slanke lijnenspel oogt de Pininfarina Teorema compacter dan hij eigenlijk is: het koetswerk is liefst 5,4 meter lang. De slechts 1,4 meter hoge conceptstudie bouwt op een EV-architectuur met zogeheten skateboardstructuur, ontwikkeld door de Duitse leverancier Benteler. Naar de specificaties van de elekrische aandrijflijn blijft het raden, zoals ook de prestaties, de autonomie en de laadmogelijkheden zich in nevelen hullen. De focus ligt op de wat vreemde interieurconfiguratie die zich aanpast wanneer de wagen autonoom onderweg is.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!