De Porsche 918 RSR was een van de meest verwachte auto's op het salon van Detroit, dat zopas zijn deuren opende. De racecoupé zal dienst doen als rijdend laboratorium. Hij verenigt nostalgie met zijn middenmotor en naam, die verwijzen naar de 917, en toekomst, met de technologie van de 911 GT3 R Hybrid. Het design van de coupé is nauw afgeleid van dat van de 918 Spyder, maar zijn monocoque koetswerk doet ook denken aan dat van de 917, onder meer door de rotor op de achterklep en het nummer 22, dat verwijst naar de "korte" 917 die in 1971 de 24 Uren van Le Mans won met Helmut Marko en Gijs Van Lennep aan het stuur.
De benzinemotor is een rechtstreeks ingespoten V8, die bij 10.300 o/m 563 pk levert. De indrukwekkende mechanische accumulator is op de passagiersstoel gemonteerd. Zijn rotor haalt tot 40.000 o/m en werkt als een dynamo. De elektriciteit die hij opwekt, kan maximaal acht seconden lang een extra boost geven via de twee elektromotoren in de voorwielen. Die leveren elk 75 kW, wat een totaal van 150 kW (204 pk) geeft. Als alle motoren samenwerken, heeft de 918 RSR dus 767 pk.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!